Wednesday, December 29, 2010

bermulanya sem 4

Assalamualaikum...

huh sebulan tak update blog. saje je malas, story2 time cuti aritu taknak la share kat cni. padahal takde story pon. dok terperap je kat umah. hehe. aku doakan kkorang sume sihat walafiat. doakan aku gak tau! hehe

Dalam sedar, aku ni dah nak masuk 2 tahun dah blajo kat USM nih. cepatnye masa berlalu..ingat lagi saat-saat Abah ngan Ma aku mai hantar aku daftar kat cni. ingat lagi aku muntah-muntah tepi jalan masa odw nak mai cni. hehe jangan tak tau aku ni mabuk kete. naik je kete atau bas untuk perjalanan yang jauh mesti nak muntah punya. sebab tu la aku akan makan ubat tahan muntah setengah jam sebelum naik bas. tak tau la nanti dah ade kete sendiri keje jauh-jauh nak balik kg mcm mana.... tak kan nak telan ubat mabuk lagi? ubat tu buat kita mengantuk. kang x pasal-pasal arwah kat tengah-tengah jalan..huhu mintak jauh laaa..

ok kembali ke pangkal jalan. bermulanya sem 4 ni bermaksud bermulalah masalah baru. bukan masalah sebenarnya tapi cabaran baru. mana tak nya, sem ni paper sume mencabar gilaaa..memang killer punye paper laa.. 4 paper major dan 1 paper minor. dah la sem 4 ni singkat je. bulan 4 dah final exam. kena study rajin gila la sem ni. kalau tak memang tak senang duduk la cuti sem nanti dok pikir lulus ke tak lulus ke tak. huhu. nway aku lega la sem 3 ari tu result ok. bersyukur sangat-sangat. 1 je benda yang aku takut kat USM nih, takut kena repeat paper. tak sanggup weh nak pegi kelas yang sama tiap-tiap sem! malu lak tu. Alhamdulillah result aku n the geng ok je sem lepas..

tapi... macam biasa la mula-mula datang cni, hati tinggal kat umah. pastu hari first sampai cni mesti nak nangis. macam sem yang lepas-lepas jugak la. nak balik nak balik tu je yang aku tau. status kat facebook takde benda lain, mesti nak balik nak balik. apela aku ni. bukan salah aku pon, dah memang aku ni homesick nak wat camana. bagi aku hidup kat rumah memang sangat-sangat best. bangun tido je makanan banyak, mak ngan kakak aku masak, tak yah susah-susah cari makan macam kat cni.pastu kalau ade masalah ke ape rilek je cite kat kakak, kat parents. tapi kat cni ? segan gak kan nak share masalah ngan kengkawan. lagi satu time sakit memang ingat nak balik je. kalau kat cni tepakse nyusahkan kawan soh beli ubat laa, bli makanan laa.. kesian dorang. satu je doa aku tiap kali sem baru >> semoga sem ni berlalu dengan cepat dan lancar tanpa masalah...

untuk sem baru ni aku ade azam baru. hehe. azam sem baru dan azam tahun baru gak la.
first skali, sem ni dan sem-sem akan datang, NO MORE MAGGI !! susah gila kot nak buang maggi dari hidup aku tapi insyaallah bermula sem ni aku nak remove maggi dari hidup aku. aku tak nak mati sebab makan maggi. aku tak nak penyakit buah pinggang.. korang pon sama k? nyahkan maggi dari hidup kita. hehe

pastu tahun 2011 ni aku nak pastikan tahun sihat untuk aku..selain taknak makan maggi, aku nak kurangkan makanan pedas dan ais.. untuk cegah penyakit. hehe. nak makan buah banyak-banyak. aku ade gak makan suplemen, macam pil minyak ikan kod. pil tu bagus untuk kita. kecik-kecik dulu selalu gak makan, pastu berenti kejap n sekarang nak sambung balik. hehe. pil lain yang bagus macam Evening Primrose Oil (EPO), pil-pil yang berasaskan herba macam pil dari herba kenchana memang sangat bagus untuk kesihatan kita. aku beli kat farmasi je. kalau herba kenchana tu ade kua dalam paper, kat stokis Avon pon ade. kadang-kadang aku rase untung gak ade kakak yang memang alert pasal kecantikan dan kesihatan ni. yela kalau cbok nak cantik je tapi kesihatan terabai tak cantik gak kan? kita ni semakin hari semakin tua.. organ dalaman pon makin tua. sian dorang kalau kita tak jaga...pastu sebelom tido aku minum susu tepung cap Fernleaf. susu kan ade kalsium, bagus untuk tulang dan gigi.. hehe

azam lain macam biase je.. nak blajo rajin-rajin pastu nak berjaye. macam hampeh je azam ni. hik hik. tak nak tinggal semayang, tak nak boros, tak nak shopping benda takde pekdah..blablabla.. banyak gila azam. malas nak tulih kat cni. bimbang tak tercapai. hihi

so kepada students macam aku, blajo la rajin-rajin. kepada pekerja-pekerja esp kakak aku yang akan bergelar Cikgu Asma, selamat bekerja dengan rajin la ye.. semoga tahun baru ni kita sama-sama dapat kurangkan dosa dan tingkatkan pahala. Aminnnn. jangan lupa, semakin hari, kita semakin tua, kematian semakin hampir.. jangan terlalu mengejar kehidupan ini.. Akhirat biarla seimbang.. Adiosss

1 comment:

  1. so far ayien tak pernah bwk Maggi g hostel.huhuu.next year SPM tuu.

    ReplyDelete