Sunday, March 13, 2011

current thoughts..

mood : emo sikit sebanyak. :p




Bangun tido tadi tiba-tiba datang balik perasaan tu.. perasaan risau, runsing, bimbang...2x5 je tu ayin. heheh. saya risau kan awak. wtpe skarang? dah makan blom? sihat ke hari ni? :(

sebenarnya.....


Ada baiknya Allah pertemukan kita dengan orang yang salah sebelum berjumpa dengan orang yang betul2 jodoh kita. Dan ada baiknya Allah menguji kita ‘terjatuh cinta’ dengan orang yang tak cintakan kita. Sebab? Allah nak kita merasa bagaimana perasaan orang yang ikhlas cintakan kita, tapi kita tak cintakan dia balik. Kita boleh rasa kan betapa peritnya dia cintakan kita, tengok kita happy2 sedangkan dia menderita. Allah nak kita menghargai orang tu. Jadi, hari ni, daripada pening-pening fikir cinta bertepuk sebelah tangan, apa kata kita cuba buka pintu hati kita kepada orang yang ikhlas cintakan kita. Cuba bayangkan betapa happynya dia bila kita menerima cinta dia. sama macam kita happy bila orang yang kita cinta, terima cinta kita. Tak usahlah terlalu mengharap dia akn jadi milik kita sebab rugi masa nanti. Lagipun biarlah dia bahagia dengan kekasih dia sekarang. Kan ada quotes yang berbunyi :

"If you love something, set it free. If it comes back, it yours. If it doesn’t then it is never was."


Tipu la kalau cakap saya boleh lupakan dia macam tu je. Susah kot. Tapi redha jelah. Ini jalan terbaik untuk awak dan saya bahagia.ececeh :p

Saya bukan nak jiwang, memang tak reti kot nak jiwang-jiwang. Memang tahun 2011 ni je saya kenal erti jiwang tu ape. Haha.



“Ayin hidup untuk kapel je ke?..”


Ayin bukan hidup untuk kapel, tapi kan manusia ni memang Allah dah anugerahkan perasaan cinta, perasaan untuk menyayangi dan disayangi, so kena appreciate la perasaan tu. Hidup ni sekali je, kalau kita boleh cari seseorang yang boleh mencintai kita dan sama2 melabuhkan cinta untuk Allah kan bagus. Saya mengimpikan seseorang yang boleh membimbing saya, menegur apa yg silap, memberi semangat ketika saya rasa down. you know what? sometimes i prefer cinta selepas nikah! hehe :)


The point is, cinta boleh dipupuk. Saya dah mula menghargai perasaan org2 di sekeliling. Tak boleh nak bayangkan betapa sakitnya hati dia mencintai kita, sedangkan kita resah memikirkan cinta orang lain. Cuba berpaling ke belakang dan belajar menerima. Lagipun saya dah letih memberi, orang tak pernah hargai.


So,

Don’t cry because it’s over, but smile because it’s happened.




2 comments:

  1. Salam... Apa-apa pon, pengalaman mengajar segalanya, membuat kita lebih tabah menghadapi yang mendatang,..

    P/s: dah mcm kaunselor la plak.. hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha. malunye. ;p
    nway, thanks ye..

    ReplyDelete