Thursday, February 7, 2013

Hello 2013 !


Assalamualaikum .

Cuba tengok older post kat bawah. Bulan 5 tahun lepas beb! Kejapnye masa berlalu! Macam tak caya aku abaikan blog almost a year. Ish ish. Bila baca balik post sebelum ni, kakak aku belom kahwen pun lagi. Sekarang dah kahwen dah, baby pun dah nak keluar dah. Bertambah la anak sedara aku. Cepatnya masa berlalu. Takpe takpe biarkan masa berlalu. 

Kenapa tetiba gedik nak blogging balik ni?

Heee rasa macam nak meluahkan perasaan, nak bercerita, nak asah balik minda ni karang esei so aku pun decide nak blog balik. Lagipun kat ofis ni dok depan PC 24jam, boleh la kan curi-curi update blog.
Sebut pasal ofis, ya, aku dah kerja dah. Umur dah 24 dah tahun ni, Alhamdulillah aku start tahun 2013 dengan bekerja sebagai seorang kerani. Rezeki aku kerja kat sini. Bos kata ramai yang datang interview, ramai yang nak datang tapi ada halangan, ada yang terus senyap bila bos explain cara kerja kat sini. Dah memang rezeki aku kan. dapat bos yang sangat-sangat baik, btw bos aku perempuan ye.

2 bulan keje kat sini, macam-macam benda bos bagi, hadiah la, souvenir la. Makan tak payah cakap la. Boleh dikatakan makan free tiap kali bos ada. Kawan-kawan Abah aku siap pesan awal-awal, kalau nak berhenti kerja, bagitahu pakcik/makcik ye, nak suruh anak dorang plak kerja kat sini. Haha. Sayang kot nak  resign tapi tapi im looking forward for a better future, rasanya mungkin setahun kerja kat sini. maybe less. Or more. Kalau dapat better offer aku akan grab insyallah.

Kenapa tak pegi merantau kerja kat luar negeri Kelantan?

Because i am forever homesick! haha takde la aku nak gak kerja kat KL ke Penang ke tapi tunggu la dulu. Aku tak ready lagi, melainkan dapat offer dari Gov, memang harini jugak aku pegi. Lagipun aku ni kan anak manja *ehem yang sentiasa dibimbangkan oleh kedua orang tua dan kakak-kakak. Paham-pahamla. 

Ada masa nanti aku up gambar-gambar kat tempat keje ye.
 Pening woi kepala pagi ni. Nak rehat jap. Tata 


No comments:

Post a Comment