Tuesday, March 1, 2011

10 perkara



10 things about me that you might not know




1. Pemilik nama penuh Norzarina binti Mat Rifin. Lahir pada 26/12/1989 kat umah sendiri. Abah menamakan anak perempuannya ini sempena nama nurse yg tolong Ma bersalin, Marina. Banyak betol nama panggilan. Ayin, Kak, Na, Rina. Family panggil nama lain. Special sikit. Malu nk gitau kat sini. Hehe


2. Masa kecik dulu umo setahun kot Ma cakap saya pernah masuk pertandingan baby comel. Dapat no2. Hehe tapi sayang takde gambar. Masa kecik dulu putih dah besar ni hitam legam. (Ma saya cakap)


3.Lefthanded. Dulu sebelum adik lahir i’m the only one who kidal dlm family, tapi lepas adik saya Nabila Sofea lahir, tengok-tengok dia pon kidal gak. So 2 org la. Hehe. saya lebih banyak menggunakan tangan kiri berbanding tangan kanan. Menulis ke gosok gigi ke, gosok baju, taip mesej, sume kiri. Kelemahan : kadang-kadang makan pon ngan tangan kiri. (guna sudu laa)


4. Pemalu dan kurang bercakap. Tapi kalau dah kenal lama dan selesa dengan seseorang tu, kenal 2 3 minggu je pon otomatik saya boleh jadi tak malu sangat ngan dia.


5. Tinggi 164cm kadang-kadang 165cm.. berat 50-51kg. Rasa macam ideal dah tu. Tak kurus sangat tak gemok. Tapi ramai cakap pipi gemok! Haisshhh


6. Gila pink. Hehe. selalu beli baju atau shawl warna pink. Semalam je beli 3 helai shawl. Sume pink. Tapi honestly saya lebih suka pakai tudung bawal. -.- cadar dan bantal toksah cakap la. Wajib dah pink sokmo. Haha kalau warna lain xboleh tido kot? :p


7. Suka binatang nama Hello Kitty nih. Seingat saya la, sejak kecik lagi banyak kot benda bertemakan HK. Especially wallet la. Skang ni pon dok gila HK lagi. brooch, bantal, payung sume tema HK even perfume pn HK. Haha wangi sangat. Botol dia cute mute. Comel kot binatang nih. Ingat nak beli HK buat peluk time tdo. Ganti cik fina.


8. Suka nature. Suka sangat kat laut..tengok kehijauan pokok2..tengok air laut boleh jadi tenang. Suka sangat angin original yg bertiup dari laut.. nanti nak pegi honeymoon kat tempat2 macam tu. heheh


9. Jejaka idaman saya at least kena ade 5k. bkn duit 5 ribu haha tapi :

Kuat iman, Kelakar, Kacak (pd pndgn sy), Kaya ( kasih syg, harta dan budi pekerti), Kemas.


10. Study last minit. Alhamdulillah saya jenis yang mudah mengingat..


Ok 10 dulu ek. Rajin2 nanti kita cite lagi.


>> Imam Ali bin Abi Talib berpesan,

"tenangkanlah hati dalam waktu-waktu tertentu, kerana jika hati itu merasa letih ia akan menjadi buta..."

selamat beramal..

thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment